uw partnership

Best practice Case: IN GESPREK MET HESSEL LUBBERS

DUBBELOP SCOREN MET HOCKEYMARKETING

De Nederlandse hockeyer en de doelgroep van Auping komen sterk met elkaar overeen. Hessel Lubbers, van huis uit voetballer en eigenaar van een drietal Auping winkels in Doetinchem, Duiven en Amersfoort, zag dat ook. In 2016 startte deze succesvolle ondernemer zijn eerste samenwerking met Doetinchemse Hockey Club. De samenwerking bleek al snel succesvol meer omzet op te leveren.

IEDERE VESTIGING WERKT SAMEN MET EEN HOCKEYCLUB

Anno 2020 heeft iedere vestiging van Lubbers een samenwerking met een hockeyclub in dezelfde regio. AMHC Amersfoort, met 1.650 leden de grootste club van Amersfoort, is aangesloten bij Auping Amersfoort. AMHC Upward, met 1.250 leden de grootste club van Arnhem, heeft een samenwerking met Auping Duiven. En als laatste is Gooische HC ingelijfd als partner van Auping Amersfoort.

“Ieder jaar leuke omzet extra”

“Als niet-hockeyer was het best een beetje spannend om de eerste samenwerking te starten”, maar Lubbers zegt er geen spijt van te hebben gehad. “De samenwerking met de hockeyclubs zijn voor ons waardevol gebleken. De hockeyers zijn al bekend met het merk doordat Koninklijke Auping partner is van de KNHB, en op die manier is het merk Auping heel zichtbaar en bekend onder hockeyend Nederland. Daarnaast is er ook nog de Auping Hockey Deal.Die regeling is stimuleert de club om Auping als merk en onze winkels te promoten onder de leden. Gevolg: we hebben ieder jaar een leuke extra omzet via de hockeyclubs.”  

KOST WEINIG MOEITE

Koninklijke Auping ondersteunt alle Auping winkels met€ 500,- per jaar, per hockeypartnership. Lubbers geeft aan dat het onderhouden van de relatie geen enorme inspanning vraagt. “Ik ben 2 á 3 keer per jaar aanwezig op de hockeyclub, bij een event als de nieuwjaarsborrel of opening van het seizoen en tijdens onze eigen Auping clinic voor de jeugd. We laten de clubs het werk doen en herinneren ze af en toe aan de kansen die wij bieden.”

SPONSORBEDRAG EN AUPING HOCKEY DEAL

De partnerships tussen de winkels van Lubbers en de clubs bestaan uit een vast en variabel deel. De hockeyclub ontvangt jaarlijks een vast bedrag (verschilt per club) voor een aantal rechten. Zoals het recht om het merk Auping en de Auping winkel veelvuldig te communiceren op de club zoals rond het veld, in het clubhuis, op de website of op het ‘sponsorbord’. Maar je kan ook denken aan je eigen Auping Hockey dagen of Auping communicatie – MetLiefde - op de kleding van de mensen achter de bar.

Het variabele deel komt van het bonusprogramma, ‘de Auping Hockey Deal’. Door de extra sponsorbijdrage per bed aan de hockeyclub wordt de sponsorcommissie van de club gestimuleerd om mee te denken en werken aan manieren om de Auping Hockey Deal onder de aandacht van de leden te brengen.